SPEELTUIN rebranding

SPEELTUIN

Speeltuin is een R&B, latin- en hiphopfeest waarbij vrij zijn en mooie herinneringen maken voorop staan. Hun filosofie is als volgt; vroeger was de speeltuin dé plek waar je jezelf kon zijn; vol energie, nieuwsgierig en altijd op zoek naar nieuwe avonturen. Dit brengen zij over in een nieuwe volwassen vorm die aansluit bij het feest van nu.

HET PROBLEEM

De bestaande huisstijl had geen duidelijke lijn en oogde vaak te rommelig en te kinderachtig. Er zat te weinig gedachte achter de visuele identiteit. Daarnaast was het oude logo lastig toepasbaar in verschillende uitingen en gaf dit onvoldoende flexibiliteit tijdens het ontwerpen.

NIEUW logo

Ontworpen door studio ZIF. In zowel vierkant als liggend formaat voor flexibiliteit in alle uitingen..

HUISSTIJL KLEUREN

  • Kleuren zoals blauw en groen geïnspireerd op de Speeltuin van vroeger, maar in een volwassener jasje.

  • Meer gevoel van feest en de nacht door donkere kleuren.

  • Afgewisseld met knalkleuren om energie en speelsheid over te brengen, zonder kinderachtig te zijn.

TYPOGRAFIE

Gekozen voor een speels maar strak lettertype; het oude lettertype was vaak onleesbaar en moeilijk toepasbaar.

ICONEN

Vier hoofdiconen ontworpen met de schommel en het wolkje als verwijzing naar het oude logo waar speeltuin vandaan komt.